Brugeroprettelse

Første gang du besøger selvbetjeningen, skal du oprettes som bruger

Brugeroprettelsen sker ved at trykke på “Log ind med NemId/MitID” knappen når du er inde i selvbetjeningsvinduet.

Under brugeroprettelsen skal du udfylde en række oplysninger om dig selv, det er vigtigt at du udfylder e-mail feltet med en gyldig e-mail adresse, da vi bruger denne mail adresse til at give dig besked, når der er nyt på e-portalen.

Du kan fremadrettet selv vælge om du vil:

  1. Logge ind på e-portalen med dit CPR-nummer samt dit PASSWORD (det du netop har oprettet, da du registrerede dig som bruger)
  2. Logge ind med MitID

Adgang fra mobil / tablet / iPad:
Download app’en Min Læge
Sørg for at klinikken har din gyldige e-mail adresse og at du er oprettet til elektronisk kommunikation i klinikkens system Ring til os eller sig det, når du er på besøg i klinikken.
Log på app’en – første gang bruger du Mit ID – derefter kan der benyttes f.eks. touch ID eller face ID.

Det er også muligt at bruge app’en Mit Helbred.
Dog tilbyder Min Læge App flere muligheder.

Hvad kan du med Min Læge app’en:

– holde styr på aftaler og booke tider.
– skrive en besked til læge eller sygeplejerske.
– se prøvesvar, vaccinationer, henvisninger mv.
– ringe op til klinikken / lægevagten – telefonnummer ligger i app’en.
– tilgå venteværelse til videokonsultation. (kun iflg. forud indgået aftale med klinikken)

Fornyelse af recepter:

Vi anbefaler app til fornyelse af recepter.  Vælg enten Medicinkort eller Apoteket . De er begge bruger venlige og kan stort set det samme.

Adgang for børn under 15år uden MitID:
Kontakt klinikken. Bed om oprettelse af barnet. Vi har brug for at have en voksens e-mailadresse i systemet.
Derefter logger du på Min læge App og kan vælge mellem dig selv og barnet / børnene i øverste højre hjørne.

Ved problemer med at finde barnet frem, i App’en  kan der med fordel logges ind via hjemmesiden med adgangskode, for at opdatere relationen i App’en.